Hur intressant en händelse är beror på hur man beskriver den

de va iaf vad min svenska lärare printade in i mitt huvve under 3 års tid på gymnasiet

De e nämligen såhär, jag tänker inte skriva som man brukar "för att göra en lång historia kort" utan jag tänker göra en väldigt kort historia längre och förhoppningsvis lite djupare än bara några ytliga meningar,
det blev en kort dag på stranden idag för israelerna är nämligen lediga idag och då är ju halva befolkningen på stranden
Iaf så gick vi och käka lunch på restaurangen på stranden innan vi gick upp till hotellet
Maten var verkligen kanon god och personalen jätte trevlig så misstolka mig inte för de! däremot e de ju alltid lite sämre hygien på stranden vilket gör att jag tycker man ska vara extra noga med att torka av t ex borden som blir kladdiga lätt. Vilket igentligen inte ngt med saken att göra me nu är det sagt.

Vi bad om notan, vilket vi fick, vi betalade och som vanligt lämnade ca 10 procent i dricks vilket är vanligt om man är nöjd för er som inte vet. Är man super nöjd lägger man självklart mer och vise versa
Precis innan vi hinner gå kommer vår servitris ler och säger "you know, in Israel we uselly put 10 percent in tip" så vi börja fundera lite nervöst på hur mkt vi la, om vi kanske la för lite pengar eller så men de gjorde vi verkligen inte!

Hur fan har man mage till och komma fram å knäcka en så fräck kommentar och sedan säga dricksen e faktiskt min lön, aha so what säger jag. synd om dig skaffa ett bättre jobb! Jag beställde fan ingen dricks iaf och hon ska va glad för de hon får. Jag hade sån lust att  slita all dricks från henne och säga att jag kunde bärt in min tallrik själv!
Vilket jag såklart inte gjorde för att visa en liten gnutta respekt

Min åsikt är iaf, att dricks är något man ska förtjäna, man ska bli glad om man får mkt och fundera på vad man kan göra bättre om man får lite, kolla på folket man serverar och se vilken "grupp" dom tillhör, ta hänsyn efter de och absolut inte komma fram och säga som hon gjorde, tror hon verkligen , efter de hon sa, att vi hade lagt dit dom 3 kronorna som saknades för att det skulle bli EXAKT 10 procent över min fucking döda kropp!
Det e jag alldeles för envis för

Nu ska jag måla naglarna lite och längta efter min baby och bästis :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0